We besteden binnen de groep veel aandacht aan de ontwikkeling van onze jeugdleden.

In 2016 heeft de groep drie kernwaarden bepaald die wij belangrijk vinden binnen het scouting spel. Deze drie kernwaarden zijn Ontwikkeling, Samenwerking en Avontuur. De kernwaarden vind je terug in diverse uitingen zoals onze t-shirts, borden/ banners, visitekaartjes en de flyers.

Ontwikkeling

We dagen onze scouts uit om zich goed te ontwikkelen als individu en als groepslid. Onze activiteiten worden uitdagend aangeboden zodat voor elke speltak/ leeftijd, van jong tot oud, altijd veel te leren valt.

De ontwikkeling van onze scouts wordt ondersteund door de door Scouting Nederland opgestelde progressie matrix waarin, binnen bepaalde activiteiten gebieden, per speltak duidelijk uitgelegd wordt wat de competenties zijn die zij kunnen leren en zouden moeten hebben bij het overvliegen naar de volgende speltak.

Een scout glimlacht en fluit onder alle omstandigheden

Lord Robert Baden Powell – Oprichter van de Scouting wereldwijd