Ben jij enthousiast? Lijkt het je leuk om kinderen of jongeren te begeleiden tijdens hun wekelijkse opkomsten? Zoek jij nog een gezellige groep waar je echt iets kan betekenen voor je omgeving? Dan zoeken wij jou! Op deze pagina kan je meer lezen over wat leiding zijn nou precies inhoudt en wat je kan verwachten van de vereniging.

Leiding zijn
Als leiding ben je verantwoordelijk voor het organiseren voor de wekelijkse bijeenkomsten van een van de speltakken van onze vereniging. Het is jouw taak om, samen met je team, een tof programma neer te zetten en deze samen uit te voeren.

Hoeveel tijd kost dat nou precies?
Gemiddeld kost scouting je ongeveer iets meer dan een dagdeel per week. Door de weeks ben je af en toe aan de beurt om een activiteit te verzinnen en in het weekend sta je op vrijdagavond, zaterdagochtend of zaterdagmiddag voor jouw speltak.
Daarnaast zal je nog een keer in de zoveel tijd vergadering hebben met je eigen speltak en met alle vrijwilligers samen.

Wat krijg ik ervoor terug?
Naast dat je een hele boel kinderen blij maakt en gave herinneringen creƫert, wordt je ook onderdeel van een enthousiast en gezellig team waarmee je samen gaat werken. Het is dan ook niet ongebruikelijk om na je opkomst nog gezellig even te blijven hangen of om op de zaterdagavond een drankje te doen met de rest van de leiding.
Naast de gezelligheid hebben we ook een ervaren team van begeleiders die jou kunnen helpen in het groeien in je rol als leiding en vrijwilliger. Gave initiatieven zijn altijd welkom en wij willen je als vereniging daar ook graag in ondersteunen!

Maatschappelijke stage
Zit je op de middelbare school en moet je een maatschappelijke stage lopen? Dan kan je ook bij ons terecht! Je kan dan meelopen met onze jongere speltakken. De opkomsten waar je meedraait duren 2.5 uur en daarnaast kan je nog extra uren maken door mee te helpen met de voorbereiding, het organiseren en het plannen van gave activiteiten!

Ben je enthousiast geworden om een keer te komen kijken? Neem dan contact op via het contactformulier!