Lid worden
Iedereen mag drie keer komen kijken voordat ze beslissen lid te willen worden. Ben je enthousiast? Leuk! Lid worden doe je door de formulieren onderaan deze pagina in te vullen en in te leveren bij de leiding van je kind.

Contributie
De contributie bedraagt 15 euro per maand en wordt per kwartaal geïnd. Scouting is voor iedereen en moet dus ook voor iedereen betaalbaar zijn. Hierom proberen de vrijwilligers van Scouting de Hoeve de kosten zo laag mogelijk te houden. Wij denken ook graag met jullie mee, mochten de kosten voor u te hoog uitvallen. Zo hebben wij een speciale regeling voor jeugdleden met een ooievaarspas. U kunt hierover altijd de leiding aanspreken!

Het uniform ofwel Scoutfit
Alle leden dragen een uniform ook wel het scoutfit genoemd. Het scoutfit laat zien dat je bij scouting hoort en de kleur geeft aan in welke speltak het jeugdlid zit. Het idee van het scoutfit is dat iedereen hetzelfde eruit ziet en er geen verschil is tussen de leden. De jeugdleden komen naar de opkomst met het scoutfit en groepsdas, met lange broek en stevige (dichte!) schoenen. Mocht het heel erg warm zijn dan is een hoeve T-Shirt met groepsdas, korte broek en stevige (dichte!) schoenen ook goed.
Het Scoutfit is verkrijgbaar bij de scoutshop via www.scoutshop.nl of via een van de fysieke scoutshop-winkels. De vereniging bezit ook een kleine voorraad tweedehandse Scoutfits, welke tegen een lage prijs overgenomen kunnen worden. Mocht je hier gebruik van willen maken, spreek dan een van de leiding hierover aan. De groepsdas en badges zijn verkrijgbaar bij de leiding en worden officieel overhandigd tijdens de zogenaamde ‘installatie’.

Installatie
Als je kind een paar keer heeft meegekeken en lid besluit te worden, is het tijd dat je kind echt wordt verbonden met de speltak. Dit doen wij door de zogenaamde ‘installatie’, een ceremonie waarbij het jeugdlid zijn badges krijgt en de scoutingbelofte aflegt. Ouders zijn hierbij van harte welkom om deze ceremonie mee te vieren. De leiding stuurt vooraf altijd een mail met informatie hierover.

Het zomerkamp
Het hoogtepunt van ieder scoutingseizoen is het zomerkamp. De leden gaan dan een week lang weg om gave avonturen te beleven. Het zomerkamp vindt plaats in de eerste week van de zomervakantie. De kosten hiervan ligt meestal rond de 125 euro. U zult op een later tijdstip een email ontvangen met meer informatie.